Uruguay - Reisverslag uit Pôrto Alegre, Brazilië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Pôrto Alegre, Brazilië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Uruguay

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Oktober 2011 | Brazilië, Pôrto Alegre

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer en dit keer vanuit Brazilie!!

Mijn beleving van Colonia was dat het echt een schattig stadje is, maar er is dan ook niets te beleven. De enige activiteit die ik kon vinden was paardrijden en na ik had besloten om dat te doen, bleek dat ook niet meer te bestaan haha.

Dag 8
Na heerlijk tot rust te zijn gekomen nam ik de bus naar Montevideo. Dit duurde ongeveer 3 uur en was goed te doen. Daar aangekomen hielpen verschillende mensen mij naar de bus en in de bus werd het stokje doorgegeven waar ik heen moest. Uiteindelijk heeft een jongen me naar het hostel gebracht en jawel weer een cadeautje een CD dit keer! De mensen zijn echt super aardig en open, anders dan in Buenos Aires. s Middags heb ik een beetje door de stad gebanjerd, maar die is nogal klein, dus dat was zo gebeurd. De zonsondergang bekeken en in het hostel een BBQ gehad (verrassend! haha). Er waren ook 2 engels meisjes aangekomen en met hen en de bewoners van het hostel (sommige mensen wonen daar) gekletst.

Dag 9
We zouden eigenlijk met een groepje fietsen huren en naar het strand gaan, maar helaas regende het pijpenstelen.Dus hebben we ons uitgeslooft in de keuken en eens wat gezonds gemaakt en voor de rest films gekeken. We zouden eigenlijk uitgaan, maar tegen de tijd dat we ons klaar zouden moeten maken (00:00) waren we al veel te moe en gingen we slapen.

Dag 10
Vandaag naar hippie dorp Cabo Polonio. Samen meteen Braziliaanse jongen en Mexicaanse vrouw (allebei geen Engels) gingen we op pad. Het zou 3 uur zijn met de bus, maar het werd al 5 uur en toen kregen we ook nog een klapband met de bus. Overgeladen in een andere bus waren we dan eindelijk bij de halte. En die was niet eens in de buurt van het dorpje. En daar stond ie dan, mijn droomman....... Maar goed ook geen Engels, dus weinig communicatie was mogelijk haha. We gingen met hem lopen naar Cabo Polonio en dat viel erg zuur. Het was zeker 7 kilometer lopen, door zacht zand van de duinen, met een backpack. Maar goed ik stoer doorlopen. Uiteindelijk na 2 uur lopen dan eindelijk in het hostel. Electriciteit hebben ze hier niet, dus helaas kon Suus geen geld pinnen en moest ik noodgedwongen gaan lenen (bah).. En dan er nog even een schepje bovenop: Ipod kwijt. Ik kon wel janken, want mn Ipod is echt mijn soulmate op deze reis.. Ik ben nog wel gaan zoeken 2 uur lang, maar het was onderhand pikke donker en er was niets meer te zien. Echt een rotdag dus..

Dag 11
Deze dag maakte alles goed wat gister fout ging. Het was prachtig weer, het hostel ligt op het strand en er waren leuke mensen. Met een groepje zijn we naar Valizas gelopen, wat een hele ochtend op het strand/in de duinen lopen was. Er liggen veel dooie zeeleeuwen op het strand, maar gelukkig zagen we ze ook zwemmen. Daar geluncht en de hele middag terug lopen. Het was echt genieten en ook al voelde ik mijn benen niet meer een geslaagde dag.

Dag 12
De ochtend hebben we de punt van het schiereiland ontdekt, waar vollop zeeleeuwen zitten. De vuurtoren bleek toch wel hoog toen we er eenmaal op waren, maar daar konden we zelfs walvissen zien zwemmen, dus dat maakte alles goed. De Braziliaanse jongen en ik zijn nog zo gek geweest om even te zwemmen in het vrieskoude water en dit keer met busje (4-wiel aandrijving) terug naar de bushalte. In Rocha heb ik het geleende geld terug betaald en ben ik met de bus naar Chuy gegaan. Hier is de grensoergang naar Brazilie, maar niet echt een plaats om aan te raden. Alleen maar hangjongeren en macho-mensen hier. Ik moest 4 uur in het donker en in de kou wachten op de bus, maar dat maakte wel dat ik goed kon slapen in de bus naar Porto Alegre.

Hier ben ik dus net aangekomen en heb geen idee of er wat te beleven is, maar ik was blij dat ik even kon douchen haha..

Helaas is de taalbarriere nog groter, want in het spaans wist ik tenminste nog woorden, die me brachten naar waar ik moest zijn. Helaas ken ik alleen ´Obrigado´ in het Portugees, wat me niet ver brengt haha, maar goed met gebarentaal komen we ook een heel eind!

Dikke kus voor jullie :)

  • 03 Oktober 2011 - 15:36

    Willem Cs:

    Knuffels van ons terug , weer een spannend verslag :)

  • 03 Oktober 2011 - 15:58

    Marco:

    Haha lekker droog: overal dode zeeleeuwen :P Veel plezier in Brazil! Tudo bom, tudo bem komt ook nog wel van pas denk ik ;) (Is iets van: hoe gaat het, alles goed?) (Het klinkt iig grappig :P )

  • 03 Oktober 2011 - 16:52

    Broer:

    Hee Suus,

    Weer een mooi verhaal, maar heb je dan niks van die domme broer van je geleerd, ipod kwijt?!?!

    En je heb in 1 dag meer kilometers gelopen met die backpack dan ik ik 4 maanden heb gedaan zeg haha...

    Oh en als meisje/vrouw moet je trouwens altijd "obrigada" zeggen ipv "obrigado", maar meer weet ik ook niet in het Portugees :)

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt hoor zus! Ik ga weer ff verder aan de studie haha

    Dikke kus

  • 03 Oktober 2011 - 16:55

    Broer Nog Een Keer:

    Ja daar ben ik weer, allemaal mooie foto's, maar ik mis de foto van m'n schoonbroer aka droomman...?

  • 03 Oktober 2011 - 17:56

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Wat maak jij weer allemaal mee! Niet alle dingen zijn voor deze moeder leuk om te horen en te lezen, maar ik weet hoe jij bent en ik ben super-trots op je. Ben blij dat jij je droom waar gaat maken.
    Liefs, tot gauw en zorg goed voor jezelf! xxx.

  • 03 Oktober 2011 - 20:37

    Debby:

    Heyyy Suus,

    Mooie pics!
    Balen van je ipod, hopelijk vind je snel een ander alternatief!

    Kus

  • 03 Oktober 2011 - 20:43

    Liesbeth:

    Wat een prachtige verhalen van je belevenissen Suus. Geniet maar lekker, want zo vliegen de weken voorbij.

    Groetjes uit Velserbroek

    Liesbeth en Jason

  • 04 Oktober 2011 - 07:44

    Fulco:

    Hoi Suzanne, wat een 'ontberingen' en pech (iPod) al zo snel. Gelukkig staan er mooie ervaringen tegenover. Prikkelende term hoor droomman, dat maakt heel nieuwsgierig.... Bedankt voor je verslag, daardoor maak ik het ook een beetje mee. liefs Fulco

  • 04 Oktober 2011 - 07:52

    Annemarie:

    Ha Suzanne,

    Alweer een verslag, leuk!
    Erg leuk dat je vertelt wat je zoal ziet langs de weg of aan het strand...dode zeehonden, bizar!

    Ik vraag me nog steeds af of je nu nog een cursus Spaans gepland hebt, maar zo te merken ben je meteen op pad gegaan. 3 Landen in 3 weken.

    Erg leuk om je foto's te zien, als illustratie bij je verhaal, en om jou te zien.

    Veel plezier verder!

    Annemarie


  • 04 Oktober 2011 - 13:53

    Femke:

    Hi Suus,
    Ik had je vorige berichtjes even gemist, maar ben nu weer helemaal bijgelezen :) Leuke verhalen! pff, ben wel een beetje jaloers hoor :( Zit ik hier keihard te studeren, terwijl jij allemaal leuke dingen aan het doen bent!! Haha, grapje hoor! Geniet er lekker van!
    xx Fem

  • 04 Oktober 2011 - 14:18

    Anouk Hueber:

    Suus!
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Nog 11 maanden en zoveel weken te gaan!? Genoeg tijd om nog meer top ervaringen op te doen!
    Geniet ervan! X

  • 05 Oktober 2011 - 02:07

    Merel:

    Serieussss, 7 km met backpack! Respect!! Zoveel heb ik nog niet gelopen hoor.. hihi. Ben benieuwd wat je volgende plannen zijn:) Vandaag tubing, ben benieuwd;) X

  • 05 Oktober 2011 - 17:32

    Joyce:

    Hey liefste lieverd!
    Ben blij dat je zo geniet van je reis én dat je je blog netjes bijhoudt hihi!
    Superbalen van je iPod.. Hoop dat je hem nog vind (?) of dat je, zoals Deb zegt, een alternatief vind.
    Moest trouwens van Peet zeggen dat die zonsondergang-foto helemaal het einde is!

    Dikke kus en lees je snel weer!
    Xxxxx love you!

  • 08 Oktober 2011 - 16:15

    Mama:

    Lieverd, was fijn je gesproken te hebben, wat een fantastische uitvinding is dat skype! Veel plezeir daar en succes met je eerste surfles.
    Kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Pôrto Alegre

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 53642

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: