The East Coast of Oz in a nutshell - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu The East Coast of Oz in a nutshell - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

The East Coast of Oz in a nutshell

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 Februari 2013 | Australië, Cairns

Beste Allemaal,

In de laatste paar maanden ben ik langs de oostkust van Australie omhoog gereisd. Mijn reis begon na een groot afscheid in Melbourne. Mijn eerst stop was in Sydney, waar ik een week bij Mark verbleef en daarna nog een paar dagen bij de baas van Nevenka! Met Mark, Tyson, Elijah en Sarah hebben we in het weekend de stad onveilig gemaakt (ja zelfs een stripbar op Kings Cross). Doordeweeks heeft Amir me de stad laten zien. We zijn naar de dierentuin geweest, de Blue Mountains en naar een lokaal kerstfeest! Het was een toptijd, maar na anderhalve week was het tijd om weer door naar Newcastle te gaan. Daar viel niet veel te beleven, door al de regen. Dus gingen we maar op een wandeling door de regen om die af te sluiten met warme chocolade melk. 3 dagen geisoleerd, was ik blij dat in Port Macquarie de zon scheen en ik aan mijn tan kon werken! Daar heb ik ook Jeroen ontmoet uit Rozenburg, zo toevallig! Het koala ziekenhuis heb ik een bezoekje gebracht en enorm grote vleermuizen gezien!
Daarna met 2 zweden door naar Byron Bay! Wat een leuk stadje is dat! Heerlijk vermaakt voor een week, en helemaal niets ondernomen, behalve feesten 's avonds en de volgende dag op het strand doorbrengen!
Na Byron bay had ik nog 2 dagen in Brisbane voordat ik doorging naar Noosa. George uit Melbourne heeft me daar meegenomen door de stad en daarna hebben we met zijn vrienden rond het zwembad gehangen, bbq, en 's avonds heeft zijn moeder ons meegenomen op een tour door de stad om de kerstverlichting te beoordelen!
In Noosa was ik (eindelijk) herenigd met mijn Melbourne familie! En het was zo goed om de kleine Jacob weer te zien!
Met hen heb ik een heerlijke kerst gehad! Ozzy style; BBQ en cadeaus!
Na een paar dagen in de heerlijke luxe ben ik terug naar Melbourne gevlogen om mijn Oud en Nieuw met Lachie en zijn vrienden door te brengen. Dit deden we in een gehucht 6 uur rijden vanaf Melbourne. Daar hadden ze een huisje gehuurd. Er werd niet veel uitgespookt behalve drinken, vissen, zwemmen en nog meer drinken!
Na nog een geweldige 4 dagen met Lachie in Melbourne en een luchtballon trip als afscheid ging ik weer terug richting Noosa om de rest van de oostkust af te reizen.
De eerst trip was Fraser Island, waar we met 4 4WD autos 3 dagen over het strand hebben gecrossed. Ook ik heb mijn racekunsten laten zien in het zachte zand! Zwemmen in de Champagne pools, beekjes en in het beroemde Lake McKenzie! Hier en daar een dingo, wat een geweldige trip!
Daarna door naar 1770, waar ik een surfles heb genomen. Nog steeds een ramp dat surfen, maar leuk dat ik het vond.
En toen op castaway: We werden in een mini vliegtuig naar een onbewoond eiland gevlogen. De vlucht zelf was al goud waard, want Bruce is een stuntpiloot, alleen wist ik dat niet, dus schreeuwde ik de longen uit mn lijf! Op het eiland waar max 15 mensen zijn, kon je kayaken, snorkelen, vissen, zonnen etc. We hebben daar met zn allen 2 dagen 'overleefd'. En met de meeste van die groep ben ik de rest van de tijd mee gereisd!
Whitsundays was het volgende hoogtepunt: 3 dagen op een zeilboot, mooie stranden, 3 duiken (en zelfs een nachtduik!), snorkelen etc. We hadden een top groep, dus werd er natuurlijk ook weer gefeest!
Daarna zijn we met de hele groep naar Magnetic Island gereisd om daar de Full Moon Party bij te wonen. We zaten alleen midden in een cycloon, dus het uitvrkochte feest was half leeg, maar dat mocht de pret niet drukken.
Daarna wilde ik een duik doen in Townsville, maar de boot was kapot. En door al de overstromingen zaten de bussen vol naar Cairns, dus zat ik twee dagen in mn eentje vast in Townsville. Opzich niet erg, weer een keer fruit eten en bijslapen!
Nu ben ik in Cairns, waar ik de meest toffe dingen heb gedaan. De dag nadat ik aankwam gignen we meteen met de groep raften, maar dan de extreme version! Helemaal geweldig, ik heb misschien wel 6 keer eerder geraft, maar dit was niet te vergelijken. Je werd gewoon uit die boot gelanceerd! Echt 1 van de gaafste dingen die ik hier heb gedaan.
De volgende dag heb ik gedoken op het Great Barrier Reef. 3 geweldige duiken op 1 van de beste plekken ter wereld.
En weer geen dag rust, want we gingen meteen door naar het regenwoud, waar we zoutwater krokodillen hebben gespot, een 2 meter lange python en enorme spinnen.
Vandaag zou ik dan een pauze moeten nemen van alles, maar nee ik ben vanochten uit een vliegtuig gesprongen! Vanaf 14.000 feet, met een minuut vrije val! Wie had dat ooit gedacht!!!

Morgen dus een pauze van alles en dan vlieg ik naar Darwin waar ik een tour door de outback ga doen voor twee weken!

Wat een leven! Living the dream :)

  • 04 Februari 2013 - 03:58

    Mama En Thijs:

    Oh Lieverd, wat ben je toch een held!!!!!!!!! En wat maak je weer veel leuke, spannende en mooie dingen mee. Ik doe op Bali niet zo gek mee hoor!Thijs vindt je een held dat je dit allemaal doet en durft. Ik zie dat je geniet van je reis en dat doet me goed, ik mis je wel hoor! Ga maar heerlijk verder genieten van je tour en we lezen je verhalen wel weer. Veel liefs vanuit een winderig en nat Maassluis (geen mogelijkheid om onze tan bij te werken). We houden van je en blijf genieten en voorzichtig doen!?!? Liefs en kusjes van ons xxxxxxx

  • 04 Februari 2013 - 10:56

    Debby:

    Lieve Suus! Top om weer een verslag van je te lezen aan de andere kant van de wereld! Zo te horen is echt geen dag saai bij jou, heerlijk zeg!
    Super dat je dit allemaal doet en durft, geniet er van meis!
    Dikke kus!

  • 04 Februari 2013 - 21:11

    Merel Driessen:

    Suuuuuuus! Leuk dat je weer aan het rondreizen bent en verhalen post!:)
    Wat ben je al lang onderweg! :O jeminee!! :) Maar je vermaakt je nog prima zo te horen!!
    Ik ben ook al weer een tripje aan het plannen en waarschijnlijk naar centraal amerika. Panama-costa rica - equador, zoiets.. Dus ga zo ff je reisverslagen lezen:) Kijken of er nog bruikbare info tussen zit. Veel plezier met je outback tour.. Je vliegt over een tijdje naar Zuidoost Azie toch?!
    Pfoeh wat maak jij veel mee en doe je een toffe dingen! YOLOOO (you only live once;) Dikkek Kus uit dit koude kikkerlandje! X

  • 04 Februari 2013 - 22:15

    Broer:

    Hee zusje!

    Wij schreven over de oostkust ongeveer 6 reisverslagen, maar dit is veel makkelijker hahaha :)
    Wat een vreselijk stoere dingen heb je weer gedaan! Ik hoop je snel weer even te spreken.
    Ik heb nu een maand lopen klussen in mijn kamer, maar oh wat wil ik graag terug naar Australië als ik dit zo lees! :)

    Rust goed uit voor de tour van Darwin naar Adelaide, want die is vermoeiend (elke dag heeeeeeel vroeg op), maar daar wil je echt geen seconde van missen!

    Dikke knuffel!

  • 04 Februari 2013 - 22:16

    Anton:

    Leuk weer eens wat van je te horen. Fijn, dat je je zo vermaakt.
    Pas goed op jezelf en van harte welkom als je weer eens in Holland bent. We missen je!

  • 06 Februari 2013 - 11:11

    Fulco:

    Hoi Suzanne, wat een lef heb je toch, geweldig. Erg leuk om te lezen dat je zo geniet. Het lijkt me dat dit nauwelijks overtroffen kan worden. Wat moet je nou in de rest van je leven :-( ...?
    Een groter contrast met het leven hier is in deze tijd niet denkbaar. Gelukkig is het nu wel aangenaam zonnig winterweer. Geniet fijn verder in je mooie avontuur!. Liefs Fulco

  • 10 Februari 2013 - 15:16

    Evelien :

    Heey Suus,

    Wat goed om te zien dat je je nog zo goed vermaakt! En super om de verhalen te lezen en zelf weer even te herbeleven ;-). Geniet er goed van daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 53626

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: