Dag 2-6 Buenos Aires - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Dag 2-6 Buenos Aires - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Dag 2-6 Buenos Aires

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 September 2011 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Hola!!

Weer een update, alleen nu vanuit Colonia in Uruguay.

DAG 2
Nadat ik mijn bed in het hostel had gekregen (boven op een wiebelig stapelbedje in een 10-persoons kamer) werd ik om half 1 opgehaald door Pablo. We zijn eerst de stad rondgereden en hij heeft bijna alles laten zien vanuit de auto. Daarna hebben we de auto geparkeerd en zijn we over de main shopping street gelopen en langs de Porto Madero, daar heb je een schatige boulevard met allemaal resaurantjes. Daar hebben we ook geluncht (om 4 uur haha) en daarna was het voor mij echt bedtijd. Ik was nog helemaal gesloopt van de reis. Om 21 uur kwam ik weer uit bed om me klaar te maken voor het feestje in het hostel in de kelder. Uiteindelijk was er een entree prijs en zijn Patricia (Uruguay), Rodrigo en Eweton (Brzailie), Cati (Peru) en ik dus boven in de tv-kamer bier gaan drinken en hebben we gezellig gepraat. Alleen spreken de Brazilianen alleen Portugees, Cati alleen Spaans, ik alleen Engels en Patricia sprak alles haha dus die was de vertaler van de avond!

Om 3 uur was ik er klaar mee en ging slapen, waar de rest om half 10 pas ging slapen haha

DAG 3
Om 12 uur kwam ik weer uit bed en heb ik een transmitter gekocht voor mn stekkers. Daarna heb ik met Rodrigo, Eweton, Paticia en 2 zweedse jongens chinees gegeten in het hostel. Ik ging met de Brzilianen naar de buurt la Boca, waar het voetbal stadion ligt en het mooie Caminito, een kleurrijke wijk waar volop de tango wordt gedanst. Tegen de avond gingen we naar het centrum om de markt af te struinen, alleen was het 11 graden (freezing!!) en de jongens waren tassen vol souvenirs aan het kopen!!

Bij het hostel hebben we pizza gegeten en daarna zijn we gaan slapen.

DAG 4
Ik bleef extra lang in mn bed liggen want ik was echt snot verkouden sinds in aan ben gekomen.
Het was mooi zonnig dus ben ik alleen het park in gegaan, eerst even de Lonelt Planet doorgespit en daarna in een groot park met water mijn boek gelezen tussen de andere miljoen mensen haha.
Die avond zouden we uitgaan, dus ben ik voor gaan slapen van 5 tot 9 ongeveer. Daarna was het bier drinken tot 2 uur en toen richting de Niceto club met de 2 zweedse jongens. Zij zijn echt verwildered en van de wereld maar goed het was wel heel leuk. Om 7 uur waren we thuis, wat hier nog best vroeg is haha.

DAG 5
Om 10 uur stond ik weer naast mijn bed en werd er in de hal lekker bier gedronken haha. Het meisje van het hostel: Breakfast included!! haha De Braziliaanse salsa werd gedanst haha, de mensen zijn hier echt gek!
s middags ben ik met de Brazilianen naar een Mall geweest, maar we vonden er niet veel aan. Toen hebben we boodschappen gedaan voor de BBQ en natuurlijk werd er eest geslapen. Om 9 uur gingen we de BBQ voorbereiden, de jongens maakten hte vuur en Patricia en ik zorgden voor de cocktails!
Het was echt super gezellig en om 3 uur zijn we weer gaan slapen.

DAG 6
Vroeg op want ik ging uitchecken en opweg naar Uruguay. Helaas had ik het hostel nog niet betaald en moest ik dus eerst pinnen. Daarna wachten op de bus die me heel ergens anders dumpte dan waar ik moest zijn (zo`n 6 kilometer er vandaan) Dus ik daar de weg vragen en moest ik een andere bus hebben. Ook die dumpte me ergens zon 2 kilometer van waar ik moest zijn. Toen besloot ik maar te lopen (met veel te zware backpack in 28 graden) en had de boot naar Uruguay net gemist pffff.. Dat was dus 6 uur wachten op de volgende boot waar alleen nog 1e klas plaatsen beschikbaar waren. Nu was precies hetzelfde overkomen bij een Australische jongen en hebben we dus de hele middag zitten kletsen, wat gegeten en ons verveeld tot de boot in de avond. De eerste klas was ook super eerste klas haha, we kregen champage en een snack en alles was van goud haha! Even genieten, want dit is waarschijnlijk de enige keer op mijn hele reis dat ik in de eerste klas zit haha!
Het hostel wat ik geboekt had was 5 minuten lopen vanaf de haven en daar aangekomen kreeg ik mijn bed. Ik lig met een Engels stel op de kwamer, die zijn echt ontzettend aardig! We gingen allemaal vroeg slapen, want ja het rezien is toch wel vermoeiend..


Vandaag ga ik op pad in Colonia del Sacramento en eens kijken wat hier te beleven is :)

PS; de fotos ja.... Op de laatste avond in Buenos Ares waren we fotos aan het terug kijken en toen kwam opeens de error: fout op geheugenkaart. In andere camera´s en kaartlezers doet ie het ook niet, dus helaas geen fotos. Hopelijk kan een computermannetje het maken een keer want er is niets met die kaart gebeurd..

Dikke kus!!

  • 27 September 2011 - 14:12

    Willem:

    Suus, heb je geprobeerd de foto's te draaien ? want als je dat doet kan het zijn dat er fouten op de geheugenkaart komen. Is goed bieren daar als ik t verslag goed lees grinnn grtz van ons !!

  • 27 September 2011 - 14:21

    Charlotte:

    Leuk, leuk, leuk!!! Balen van je geheugenkaart.. kan vast wel iemand fixen daar. xx

  • 27 September 2011 - 17:26

    Mama:

    Jou leven is een groot feest zo te lezen! Leuk dat je daar zo geniet. Wat een verschillende mensen ontmoet je daar, je bent vast blij met de cursus spaans, kan jij ook bier bestellen! Jammer van de foto's maar misschien zijn die nog te redden.
    Liefs en kus

  • 28 September 2011 - 07:05

    Debby:

    Klinkt allemaal super Suus!

    Kus, Deb

  • 28 September 2011 - 07:39

    Maarten:

    Klinkt echt super suus! Geniet er van!

    Kus!

  • 28 September 2011 - 08:44

    Marco:

    Suus! Echt super vet om al die dingen weer te lezen, alleen maar herkenning :P Echt respect trouwens als je in Colonia iets leuks vind (dan hoor ik het graag) wij hebben er niks boeiends kunnen vinden ;) Hierna naar Montevideo? X

  • 28 September 2011 - 14:27

    Annemarie:

    Lieve Suzanne, wat een reeks aan gezellige momenten maak je mee zo'n eerste week. Lijkt wel een studentenreis met al die cerveza's en ook weer niet tijdens je bootreis 1e klas. Ik herken een paar punten uit je verslag van Buenos Aires.( La Boca, daar is mijn portemonee gerold in 1998.) Veel mensen heb je al meegemaakt. Die ga je vast niet allemaal onthouden. Ik hoop dat je verkoudheid snel overgaat. Waar/wanneer ga je je lessen Spaans volgen? Jammer van je fotokaartje. Misschien moet je een nieuw/extra kaartje kopen voor de camera. Als alle tips niet helpen. Een kaartje repareren lijkt me eerlijk gezegd niet haalbaar.
    Veel plezier verder! Zoen!

  • 28 September 2011 - 18:30

    Sjaak:

    hoi Suzanne, leuk verhaal ..en wat een leuke foto`s het gaat je goed

    groetjes sjaak xxx

  • 29 September 2011 - 14:39

    ADHB:

    We follow you every step of the way!
    Love you!

  • 30 September 2011 - 01:29

    Merel Driessen:

    Suuus, Alweer in Uruguay.. Gaat snel:) Gelukkig heb je al wat engelssprekende mensen ontmoet:) Altijd fijn om even 'normaal' te kunnen praten!!:) Ik blijf je volgen.
    LiefssXX

  • 03 Oktober 2011 - 19:13

    Sinterklaas:

    Wat een verhalen. Ik wilde dat ik nog jong was. Het lot van een ouwe
    Sint. Pas goed op jezelf en veel plezier nog.

  • 16 Oktober 2011 - 11:40

    Sjaak Pronk:

    hoi suus ..gaat allemaal nog goed lees ik ....veel plezier verder ....

    grt sjaak xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Colonia del Sacramento

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 53669

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: