Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Panama

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 Februari 2012 | Panama, Panama-stad

Heey lieve allemaal,

Op het moment ben ik al in Nieuw Zeeland, maar ik moest natuurlijk wel mijn verslag van Zuid-Amerika afmaken.

Na onze geweldige reis op de boot vanaf Colombia naar Panama, zijn 2 meiden en ik samen naar Panama city gereisd. Daar hebben we eerst Danielle naar het ziekenhuis gebracht want die was al dagen erg ziek op de boot en verging van de maagkrampen. Bleek dat zij (en wij daarbij ook) parasieten had opgelopen van het eten op de boot! Ideaal! Dus zij aan de rits medicijnen.. 's avonds ben ik nog uit eten geweest met wat Brazilianen, die hun laatste avond hadden in Panama en hebben we nog een biertje gedronken in het hostel.
De volgende dag ben ik met de meiden naar het Panamakanaal geweest. Echt gaaf om dat een keer te zien! Zeker als Supply Chain student! Die boten zijn echt onwijs groot en passen maar op een halve meter na in het kanaal. Ze worden begeleid door andere boten en treintjes aan de zijkant zodat ze er weer helemaal heel uitkomen aan de andere kant.

Die avond heeft Angel (een exchange student die in Rotterdam heeft gestudeerd) me opgehaald met zijn Belgische vriendin (YES Nederlands praten) en hebben ze me de stad laten zien en het lekkerste ijs laten proeven. Nog maar net optijd voor de party-bus hebben ze me weer voor het hostel afgezet en jawel zonder avondeten gingen we de bus in!
Nou weten jullie nu al hoe dit afloopt, maar toch nog maar even voor de duidelijkheid. In de bus zagen Hannah en ik de jongens van de boot, dus daar werd het eerste drankje op gedronken. Toen een groep jongens uit Almere, daar werd ook weer een glaasje op gedronken. Wat heerlijke fotos werden er gemaakt, waar ik natuurlijk weer plat op mn gezicht lag. En daar werd ook op gedronken!

Kortom een geweldige laatste avond en een kater in het vliegtuig de volgende morgen (5 uur 's ochtends).

Aangekomen in Miami, ging het gelukkig al iets beter en eenmaal in LA voelde ik me weer de oude. Helaas kon ik nog niet inchecken want ze wilden een vliegticket uit Nieuw Zeeland weg zien. Die had ik niet en zonder creditcard is dat ook lastig boeken. Dus werd er weer vrolijk naar huis gebeld, om zowel moeders als broer uit bed te halen om even een ticket te regelen :D
Na 6 keer bellen, was ook dit gelukt en mocht ik inchecken en vliegen naar Nieuw Zeeland. (Zonder mijn 6 uur durende overstap had ik mijn vlucht nooit gehaald, dus dat kwam goed uit)! Alleen miste ik hierdoor wel mijn bezoekje aan Timon (vriend uit Yellowstone)

Het verhaal uit Nieuw Zeeland volgt snel!

Dikke kus

  • 26 Februari 2012 - 22:43

    Mama:

    Weer een fantastisch verslag, prachtige fotos! Maar samen reizen is toch mooier! Geweldig Nieuw Zeeland.

    Kusje

  • 27 Februari 2012 - 07:38

    Ha Suzanne:

    Bedankt voor je mooie verslagen. Je begint al een hele wereldreizigster te worden. Maar wel gezellig dat er overal dus wel jongeren zijn die hetzelfde doen. In 2005 heb ik ook bij het Panamakanaal gestaan. Wij hadden toen ISO-vergadering daar.
    Nu Nieuw Zeeland (zal wel een cultuurshock worden:))

    Geniet fijn verder en take care!

    Liefs van Annemarie

  • 01 Maart 2012 - 11:20

    Debby:

    Super om weer een verslag van je te lezen! Ben ook erg benieuwd hoe je het in Nieuw Zeeland hebt!
    Liefs, Deb

  • 06 Maart 2012 - 18:43

    Merel:

    Suuuus, Wat een werk he, om bij te houden wat je allemaal meemaakt. Tis ook zoveel:) Blijft leuk om te lezen. Ben heel benieuwd naar je plannen. Australie en dan?? XX

  • 12 Maart 2012 - 10:00

    Sip En Steph :

    Hoi,
    Leuke verhalen!
    Wij gaan 23 juni naar Panama en willen naar Coiba, Darien, San Blas, Panama City en nog meer! Heb je nog tips voor ons? Waar moet je vooral wel overnachten en waar niet? Welke tours zou je aanbevelen? Andere tips???
    Wij horen het heel graag!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 53660

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: