Iguazu, Sao Paulo en Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Iguazu, Sao Paulo en Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Iguazu, Sao Paulo en Rio

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 November 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve iedereen!

Het is weer hoognodig tijd voor een update! Nog steeds zit ik in Brazilie, want wat is het hier genieten!!!


Dag 28
In de ochtend kwam Amir uit Australie ook aan in het hostel. Ik had hem ontmoet in Florianopolis. Samen zijn we naar de Iguazu watervallen gegaan! De eerste aanblik was super, wauw daar is de waterval!!! Ja dat dachten we toen, maar na een uur lang lopen zagen we nog steeds watervallen aan de overkant haha, dat hadden we niet verwacht!!
De mooiste ervaring was de devils throat. Een pad naar het midden van 1 van de grootste watervallen. Dan sta je boven de ene waterval, omringd door allemaal andere watervallen. Je wordt wel doorweekt, maar dat was het zeker waard en het was ook 30 graden, dus een welkome verkoeling.
Ondanks dat ik het bijna hinkelend moest doen een geweldige dag!!

Dag 29
De andere kant van de watervallen liggen in Argentinie, dus moest je eerste de grens over voordat je in het park kan komen. Daar aangekomen hadden zowel Amir en ik geen geld meer voor de bus terug haha, dus wilden we pinnen, maar het aparaat had geen geld meer. Sta je dan in Argentinie.. Gelukkig was een man zo aardig om ons te laten pinnen met creditcard en dan gaf de kassa-mevrouw het geld in cash. Ik kon amper lopen, dus is Amir teruggerend om dat te regelen. Het grappige was dat die man een briefje had geschreven voor de kassa mevrouw, omdat ze geen engels spreekt. Op het briefje had hij alleen mijn beschrijving geschreven ipv die van Amir. Dus hij werd hard uitgelachen daar, want op het briefje stond: Een blond lang meisje, met roze nagellak en oranje shirt. Alles wat Amir niet had!
Anyways, op deze kant van het park kon je boven de watervallen lopen en zag je nog meer watervallen, die je niet kan zien in Brazilie. Overal zie je fel gekleurde vlinders, regenbogen en watervallen: heaven!!!
Na een tijdje zie je zoveel watervallen, dat een kleine waterval geen toegevoegde waarde meer heeft haha, je went eraan!
Helaas kon ik aan het eind van de dag bijna helemaal niet meer hinkelen (want lopen kon je het ervoor al niet meer noemen).

Dag 30
Mijn dikke voeten begonnen nog dikker te worden en zelfs te ontsteken nu. Ik moest wel met de taxi naar het vliegtuig en ook na mijn aankomst in Sao Paulo met de taxi naar het hostel. Daar besloot ik om naar het ziekenhuis te gaan, aangezien het 2 weken geleden was dat ik mn voeten had bezeerd en het werd alleen maar erger en erger. In het ziekenhuis (gratis!!) werden fotos gemaakt en mn linker voet is niet gebroken (had ik ook niet verwacht). En aan mn kleine teen rechts kunnen ze niets doen, dus kreeg ik een recept mee met pijnstillers en anti-zwelling. Terug in het hostel ben ik met mijn voeten omhoog om 6 uur savonds al gaan liggen en slapen, hopend dat ik wat meer kon doen binnen een paar dagen.

Dag 31
De hele dag netjes met mn voeten omhoog gezeten de hele dag. En s Avonds was het dan tijd om weer een beetje te lopen, want we gingen naar een lokale bar met een groep uit het hostel. Het was heel gezellig en later gingen we naar een lokale samba-bar, waar we de enige buitenlanders waren. Onwijs leuke avond gehad!!

Dag 32
Elke zaterdag is er een lokale markt in onze buurt, dus we gingen met de hele groep naar die markt. Daar werd alleen maar antiek verkocht, dus hebben wij ons meer verdiept in het eten haha!
s Avonds wat gedronken in een bar, maar mn voeten lieten geen dansje toe, dus optijd weer terug naar het hostel.

Dag 33
Met de hele groep weer opstap, nu naar de Japanse markt in het centrum van Sao Paulo. Daar gingen we weer snel opzoek naar eten haha. Helaas was een Japans restaurant nergens te vinden. Na wat rondvragen kwamen we terecht in een vervallen gebouw wat eruit zag als een gevangenis, waar we de lift moesten nemen naar de 2e verdieping. En jawel daar waren wonder boven wonder alle restaurants!!
Na een korte sight-see-ronde in het centrum, hebben we gekookt in het hostel en kaartspellen gespeeld.

Dag 34
Vandaag in de bus naar Rio de Janeiro! Onderweg een goedkope mp3 speler gekocht. Super blij om weer muziek te horen (radio) kwam ik 6 uur later aan in Rio. Daar meteen een taxi genomen naar het hostel, want Rio is nogal gevaarlijk!!
De eigenaar van het hostel had ik eerder ontmoet in Florianopolis en ik werd als een VIP ontvangen en kreeg een korting :)

Dag 35
Een verkenningstour door Lapa (de buurt in Rio, waar het hostel is) met 2 Canadeese jongens was vandaag de planning. Geluncht in een per kilo restarant. Daar kan je alles eten wat je wilt, en uiteindelijk wegen ze je bord en betaal je per kilo! In het hostel was een vriend van de eigenaar zich aan het vervelen en heeft me uiteindelijk naar een uitkijkpunt gebracht, waar geen toeristen komen omdat je er alleen met de auto kan komen. s Avonds kwam Igor mij ophalen. Dat is een jongen uit Rio die 5 maanden in Rotterdam heeft gestudeerd en samen met mij een project heeft gedaan. Samen zijn we naar een bar gegaan en hebben we herinneringen opgehaald.

Dag 36
Vandaag voor het eerst naar het strand (Copacabana) later kwamen ook 2 stellen uit Nieuw-Zeeland me vergezellen. Ik ben levend verbrand, maar het was heeeerlijk! s avonds zijn we met een grote groep naar een jazz-jamsessie geweest! Onwijs leuk, live muziek en allemaal brazilianen die op de straat staan te kletsen en te drinken. We maken zoveel lokale dingen mee, echt tof.

Dag 37
Lukas en Andy (ontmoet in Florianopolis) waren nu ook in het hostel aangekomen, samen met de groep uit Sao Paulo. Allemaal mensen die ik eerder had ontmoet, ideaal!
Weer naar het strand geweest (dit keer onder de parasol) en daarna de eerste berg naar sugar loaf opgehiked (op slippers). Daar hebben we de kabelbaan genomen naar sugar loaf, waar je een geweldig uitzicht hebt over de stad. Met de kabelbaan gingen we weer naar de eerste berg, waar we de zonsondergang hebben bekeken. In de avond zijn we met de groep naar een lokale samba bar gegaan, waar ik mn 2e poging heb gewaagd haha. Ik heb nu de basis stappen onder controle haha! Aan het eind van de avond kwam een lange blonde jongen op me af en begint Engels te praten, hij was duidelijk Europees en jawel hij kwam uit Maasland (of all places) super toevallig!!

Dag 38
Weer een stranddag (nu Ipanema). Mexicaans gegeten en s avonds was het grote straatfeest in Lapa. Elk weekend worden de straten afgesloten en gaan de jonge mensen de straat op om te feesten. Wat een ervaring, Brazilianen zijn echt wild!!

Dag 39
Vandaag was het tijd voor toeristen attractie nummer 2, de Christ the redeemer op de berg. Was super toeristisch, maar heel tof om daar boven te staan! Daarna zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest: Botafoga tegen Cruizeiros. Wat een ervaring, ik had nog nooit in een stadium gezeten! En gelukkig won Rio de Janeiro en zaten we in het goede vak haha.
In de avond was het weer tijd voor de straatfeesten :)

Dag 40
Nadat we weer van het strand hadden genoten, gingen we naar een funk festival in het centrum met Igor (uit Rio). Dat was een van de wildste dingen die ik ooit heb meegemaakt. De Brazilianen staan alleen maar met de billen te schudden, jongens ontbloot boven lijf, super druk, super harde muziek. Ik was binnen no time mn portemonnee kwijt, gerold... maar dat was te verwachten. Ik ben nog steeds niet bijgekomen van die ervaringen op dat festival. Er werd zelf aan mn schouder gelikt!!!

Dag 41
Aangezien het vandaag de hele dag regende besloten we naar de Ierse pub te gaan! Die was gesloten, maar we hebben ons prima vermaakt in een bar verderop. Daarna hebben we ook nog wat drankjes met Igor gedaan in een andere bar.

Dag 42
Jawel dat is vandaag!! Wat een verhaal zeg.. Vandaag regende het weer de hele dag, dus zijn we naar het museum voor moderne kunst gegaan. Super mooie tentoonstelling!!
En daarna even met het homefront geskypt :)

Morgen vlieg ik naar Bolivia en ga ik na een maand Brazilie weer naar een Spaanstalig land met ander geld, dat zal even wennen worden.
Vanaf Bolivia ga ik omhoog reizen naar Peru, Equador, Galapagos en Panama.


Een hele dikke kus voor iedereen!! Ik mis jullie!







  • 01 November 2011 - 23:20

    Broer:

    Ha Zus,

    Ik heb je net gesproken maar ik heb nu ook gelijk je verhaal weer gelezen...

    Heel veel plezier in Bolivia, ik wacht je belevenissen weer af :)

    XX

  • 02 November 2011 - 00:23

    Mama:

    Dag lieverd,net jou gezien en gesproken en nu jouw verhaal met foto's. Het is te zien dat jij geniet en zo geniet ik ook. Wat is het toch heerlijk voor je dat je dit allemaal kan doen! Veel plezier weer verder op jouw reis. Veel liefs en doe voorzichtig! Kus.

  • 02 November 2011 - 07:31

    Charlotte:

    Wat een gave verhalen!! Mooie foto's ook. Hoe gaat nu met je voeten? Op de foto's lijken ze nog een beetje dik. Veel plezier nog. X

  • 02 November 2011 - 08:13

    Debby:

    Hi lieve Suus,
    Wat een fijne update weer, echt leuk om je belevenissen te lezen!
    En die watervallen... wow... adembenemend gewoon!
    Have fun @ Bolivia!

    Kus, Deb

  • 02 November 2011 - 15:37

    Joyce:

    Hey lieve Suus, wow wat een verhalen en WAT een foto's!!
    Wel klote dat je portomonee is gerold, kansloos ook weer..
    Ben je veel dingen kwijt of alleen wat geld?
    Thanks voor de update en lees je snel weer mop, miss you!!!
    10 miljoenen kusjes voor jou xxxxx

  • 02 November 2011 - 21:56

    Ome Willem:

    spannende en leuke verhalen suus !! benieuwd naar de volgende ! grtz van ons

  • 05 November 2011 - 14:13

    Oma:

    Hallo Suus, vraag me af hoe het met je voeten gaat? Ik zie dat je veel geniet van je reis. Hoop je weer gezond terug te zien. Liefs oma.

  • 10 November 2011 - 07:38

    Merel:

    :D:D:D:D:D:D:D:D

  • 23 November 2011 - 14:09

    Annemarie:

    Hoi lieve Suzanne,

    Ik ben zelf op reis geweest, maar helemaal de andere kant op, naar Beijing. Met alle drukte er om heen had ik dit reisverslag niet gelezen. Jammer van je zere voet. Leuk dat je via jouw vroegere studiegenoot, nu het lokale Rio kon beleven. Dat is weer iets heel bijzonders. En die straatfeesten! Ik ben zelf ook op sugarloaf mountain geweest en de Corcovado (zoals wij dat grote beelde noemden) en op Copacabana. Ik herkende het allemaal weer nalv je foto's.
    Leuk ook de foto's van jou tussendoor. Ik mis je nog steeds! Leef met je mee!

    Zoen van Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 53668

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: