Begin te wennen hier - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Begin te wennen hier - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Begin te wennen hier

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gister tripte mn computer helemaal, nu nog een beetje maar ben blij dat ik jullie toch weer op de hoogte kan brengen!
Maandagavond heb ik de 'kiterunner' gekeken op mn kamer, was wel een hele mooie film.
Dinsdag moest ik in de avond werken en heb overdag van het zonnetje genoten buiten! Een beetje gegeten en boek gelezen, dat was alles.
Gister was eigenlijk mijn vrije dag, maar ik heb 's avonds ingevallen voor een andere host.
Het was een rare dag, want 1 van de werknemers hier had de dag voordat ik aankwam een loodzwaar fitness gewicht op zijn borst laten vallen. Sindsdien werd hij met apparatuur in leven gehouden. Gister hebben ze (op zijn verjaardag) de apparatuur stop gezet en is hij overleden. Er heerste dus een rare stemming hier en rond 6 uur zou er een herdenking zijn (alleen ik moest werken)

Overdag heb ik mijn eerste hike gedaan. We waren met zn 6-en en hebben de 'elephant back' beklommen! Dat is achter onze huisjes. Was heel erg leuk om te doen en wat een prachtig uitzicht. Ik heb vandaag wel spierpijn ervan haha, want ik ben het niet gewend om te klimmen.
Ik probeer wat fotos op de site te zetten, maar denk dat het niet gaat lukken door de slome internet verbinding.

@ Marcel: PM is na 12 uur 's middags (dus de middag en de avond) en AM is voor 12 uur 's middags (dus de nacht en de ochtend) hihi

@ Mama: ik ben echt benieuwd naar de nieuwe auto!! Ik heb gister geregeld dat je voor de eerste 4 nachten in zo'n zelfde kamer als ik kan slapen en dat kost dan 2/3 dollar per nacht!! Ik zal voor de andere nachten een lodge proberen te regelen (daar heb ik 20% korting op) en dan kun je dus gewoon in het park slapen en ook nog eens binnen loopafstand van mij! dat is toch best fijn haha

@ fam Fritz: bedankt voor de lieve reacties! Ik was zeker verbaasd dat opa Piet had gereageerd, dat vind ik echt super leuk!!!
Moest ook zeker lachen om het berichtje van Fulco over de dieren en het werk!!

Ik spreek jullie snel lieverds! Hoop dat mn pc het blijft volhouden!

  • 02 Juli 2009 - 16:25

    Fulco:

    Hoi Suzanne, wat een verhaal, die overleden collega. Zoiets is zou ik echt slecht verzonnen vinden in een boek. Eerst dat gewicht en dan op z'n vejaardag overlijden, heel erg triest. Ik heb gisteravond de film Grizzlyman gezien. De hoofdpersoon wilde eigenlijk zelf beer worden geloof ik. Hij gaat er 13 zomers! veel te roekeloos mee om en wordt uiteindelijk door een beer gedood en opgegeten. Nog erger, zijn vriendin die liever op afstand bleef, ook. Dit om even aan te geven dat het toch wel handig van je was in Zweden om ver van die beer vadaan te blijven. Houden zo! Verder weer goed van je hoor, hoe je 't doet. Veel werken en dan nog klimmen ook. Pas maar op dat je niet te sportief wordt :)
    Ik zit ondertussen bijna te smelten, het is hier nu wel tegen de 30 graden.
    Liefs van Fulco

  • 02 Juli 2009 - 16:36

    Debby:

    Hey lieve schat,

    Ben vanaf nu je verhalen aan het bijhouden :)

    Heftig verhaal zeg van die man!

    Ik hoop dat je naast het werken ook nog lekker aan het genieten bent!

    Hele dikke kus, Deb

    p.s. Erwin is deze week geslaagd én heeft een baan! ;)

  • 02 Juli 2009 - 16:36

    Debby:

    Hey lieve schat,

    Ben vanaf nu je verhalen aan het bijhouden :)

    Heftig verhaal zeg van die man!

    Ik hoop dat je naast het werken ook nog lekker aan het genieten bent!

    Hele dikke kus, Deb

    p.s. Erwin is deze week geslaagd én heeft een baan! ;)

  • 02 Juli 2009 - 19:18

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Een mens maakt veel mee in zijn leven maar jij!!!!!!!!!
    Vannacht heerlijk koffie en soep op het balkon van de Tweemaster, verder is het een gratis(betaald zelfs) sportschool, veel lopen en zweten. Was wel goed te doen , was met Jeannine, die is ook weer aan het werk na haar operatie. gaat heel goed. Hier is het een mooie dag geweest, weer zomers. Heb best aardig geslapen ondanks de hitte.Wat fijn dat je al wat dingen voor mij geregeld heb als ik bij je ben, je bent ook een kanjer zeg! Ik ben heel trots op je en vooral hoe je met de dingen omgaat die om je heen gebeuren. Had je graag even in mijn armen genomen toen jij dat bericht hoorde van die collega. Verdrietig voor iedereen.
    Hoop dat je daar ook wat steun aan elkaar hebt.
    Heb je vorige week en deze week een sms gestuurd, zijn die eigenlijk wel aangekomen? Ik ga nu weer aan het werk,

    Sterkte, liefs en kusjes, mama.

  • 02 Juli 2009 - 19:34

    Nazan:

    Hoi chick! Wat erg van je collega! En dat maak je even mee in je vakantie aan de andere kant van de wereld.. Maar verder geloof ik dat t genieten naast het werken wel lukt. Van rustig een boekje lezen in de zon tot heftig bergbeklimmen met het mooie uitzicht!

    Geniet ervan lief! We missen je! (K)

  • 02 Juli 2009 - 21:31

    Annemarie:

    Ha lieve Suzanne,

    Je hebt nu al stof genoeg voor een boek, zo lijkt het. Met emoties in alle soorten. Ik denk dat je ook best aangedaan bent door het voorval met de collega, ook al kende je hem niet. Treurig verhaal hoor. Goeie beslissing om af en toe ook gewoon te relaxen. Fijn dat je alles zo goed regelt voor je moeder. Die zal wel erg genieten bij jou. Ik had me dinsdag helemaal voor niets opgepept, gedressed, en presentaties voorbereid...De gastheer was vergeten de uitnodigingen te sturen... dus 40 broodjes kroket de vuilnisbak in met 10 liter soep en wij naar huis (MET alle folders weer in de rugzak, drie treinen in en uit, op hakken, in de hitte). Ik moest erg aan jou denken. Hoeveel graden Fahrenheit is het nu bij jou?
    Bij ons begint het Zweden-gevoel te kriebelen. Als jij schrijft 'elephant back' denk ik meteen ' silvertjarnen'.
    Hoe vind je het werk zelf? Gaat je Engels vooruit? Wie zijn de gasten? Allemaal Amerikanen of ook anderen? Krijg je fooien? En gaan die in de pot?
    Veel plezier met alles! Werken en vrije tijd.
    XX Annemarie

  • 03 Juli 2009 - 19:24

    Mama:

    Dag lieverd,

    Alweer een hele mooie dag vandaag, heb er natuurlijk niet veel van gezien maar hoorde de airco van de buren, en dan is het warm!!!! Heb lekker geslapen en vanavond met Anja naar Majorie geweest. Monique was geslaagd voor de HBO. Was een gezellig feest. Net de planten in de tuin water gegeven want die kunnen dat goed gebruiken met dit weer. Dadelijk weer werken. Heb ook vannacht weer op het balkon de koffie en soep op, lekker hoor zo maar in mijn hemdje en kniebroek, want mijn werk shirt is veel te dik.
    Wat heerlijk dat jij al die dingen voor me regelt, ga ik weer op een verzorgde vakantie, ben erg gelukkig met de dingen die je voor me doet en betekend.
    Neemt een heel hoop zorgen weg bij me. Vind je erg lief.
    Wat voor weer is het daar?Ik heb geen idee wat ik aan kleding mee moet nemen. Ben stiekem ook de nachtjes al aan het aftellen tot ik je weer zie.
    Werk ze de komende dagen en tot morgen.

    Liefs en kusjes mama.

  • 04 Juli 2009 - 18:15

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Het wordt wel een saai verhaal maar ook vandaag,zaterdag, is het weer een hele mooie zonnige dag geweest. Dit keer heb ik het zelf gezien. Na mijn nachtdienst even geslapen en toen met oma naar tante An in Elst, die gaf een feestje omdat ze gisteren 80 is geworden.
    Het was in de bossen bij Elst en het was erg gezellig en in een prachtige omgeving. Heb al mijn tantes en wat neven en nichten weer gezien. Ben ook even met Theo naar het plekje op de begraafplaats geweest waar tante Riet en oom Geert hun urnen begraven liggen. Was fijn om daar even met hem te zijn, het gaat nog niet zo goed met hem, kan zijn draai nog niet vinden in het leven. Ben net thuis en ga even aan de koffie. Heb ik hard nodig moet nog werken vannacht. Vin vanmorgen gewerkt in de tuin en verder op BQ, is een toernooi, is zelf al uitgeschakeld maar kijkt naar andere partijen.
    Hoop dat het ook lekker weer is bij jou en je ervan kan genieten. Leuk werk en collega's? Hoop snel weer van je te horen.

    Liefs mama

  • 05 Juli 2009 - 09:33

    Ben:

    hej Suusje,
    wat heb jij veel beleefd zeg.
    k ben via mams e-mail op je site gekomen en ik heb je verhalen gelezen,SPANNEND!!!
    wel jammer van die collega ,maar ja thats life
    kom je ook nog een keer op hyves?
    veel plezier verder in Amerika

    liefs ben en henriette.


  • 05 Juli 2009 - 19:58

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Zit je in een schrijversdip of heb je gewoon geen tijd,geen internet, geen zin of niets nieuws meer te vertellen?
    Merk het wel.
    Vandaag uit de nachtdienst gekomen en thuis aan het werk gegaan, in zo'n werkweek doe ik niets, dat weet je. Kon precies zien waar ik gebleven was als ik even was gestopt. Was een warme, wat benauwde dag. Het beloofde onweer dat de tuin weer eens water zou geven is niet gekomen, heb de tuinslang er maar weer bijgepakt. Nu begint het wat af te koelen maar het is nog lekker.
    Vandaag Intwine op de radio en moest meteen aan jou denken. Mis je om me heen, zelfs je rondslingerende spulletjes. Vin is de hele dag op BQ en nu met vrienden naar het strand.

    Tot morgen lieverd, Mama xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yellowstone

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2009

Eindelijk weer een bericht

05 Juli 2009

Leuk weekend

02 Juli 2009

Begin te wennen hier

30 Juni 2009

Eerste werkdagen

27 Juni 2009

Trainginsdag
Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 53654

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: