Ecuador I love you! - Reisverslag uit Lago Agrio, Ecuador van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Ecuador I love you! - Reisverslag uit Lago Agrio, Ecuador van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Ecuador I love you!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Januari 2012 | Ecuador, Lago Agrio

Ola!!

Hier dan mijn verslag van Ecuador, wat een idioot maar te gek land!!

GALAPAGOS EILANDEN
In Ecuador was mijn eerste stop de Galapagos Eilanden, een duur uitstapje, maar het was het zeker waard. Na mijn vlucht had ik meteen een 8-daagse tour te pakken voor een goede prijs (ja voor de Galapagos standaarden).. Het was een oude zeilboot, die nu alleen nog op een motor voer en een onwijs gezellige boot. Natuurlijk was ik wel 2 dagen zeeziek, maar alles went!
We hadden een hele leuke groep waar ik goed mee op kon schieten! s nachts en tijdens de lunch voeren we meestal naar de volgende plek en overdag hadden we een wandeling en snorkelen in de ochtend en een wandeling en snorkelen in de middag. Het was onwijs gaaf, want er zitten zoveel dieren op het land en in de zee en die zijn niet bang voor je. Wat ik allemaal heb gezien tijdens snorkelen: haaien (jawel), zeeleeuwen, zeesterren, roggen, zeeegels en honderden soorten tropische vissen. Op het land waren het vooral zeeleeuwen, leguanen, blue-footed-boobies, red-footed-boobies, de darwinvink (die op elk eiland anders is), pinguins, en honderden andere vogels..
Het was echt ge-wel-dig, letterlijk hemel op aarde en dat zullen jullie ook wel zien aan de fotos, al zijn die alleen van boven water..

BANOS
Na mijn geweldig tijd in de oceaan, ben ik naar Banos (vetaling: toiletten) gereisd. Daar heb ik geraft, maar omdat we opzoek waren naar meer spanning, sprongen we zelf maar in de rivier, om vervolgens gered te worden. Ook heb ik daar canyoning gedaan, waarbij we langs 5 watervallen zijn afgedaald. De laatste was 46 meter hoog en werkte dus goed op de hoogtevrees.

QUITO
Op de avond voor kerst ben ik naar Quito gereisd, waar ik werd opgehaald door Rebe en haar familie. Rebe en Raque zijn 2 zussen, die ik ken uit Yellowstone. Meteen na de bus gingen we naar de familie waar ze elke avond, 10 dagen voor kerst, liedjes zingen. Mijn goede Spaans wierp hier natuurlijk zijn vruchten af.. De volgende dag (kerstavond) was het vooral relaxen en s avonds gingen we naar de ene familie (lees stuk of 50 mensen) om te zingen en daarna door naar de andere kant voor de kalkoen en cadeautjes!
Op de eerste kerstdag gingen we weer bij een ander deel van de familie lunchen, wat uitliep tot in de avond en daarna haalde de vriend van Raque ons op om een tour door de stad te doen, in de avond. Het was heel gaaf en Quito is echt een mooie stad!
Op tweede kerstdag hebben we de Cotopaxi vulkaan beklommen (tenminste tot 4900 meter) en had ik dus toch nog een witte kerst. In Latacunga hebben we typisch geluncht.
De volgende dag moesten Raque en Rebe werken, maar hebben de vriend van Raque (Mauro) en hun neef (Roberto) me meegenomen naar de Mitad del Mundo (het midden van de wereld) 0-0-0 graden op de GPS. Daar kan je grappige dingen doen, zoals een ei balanceren op een spijker en het water draait de andere kant op in het noorden dan in het zuiden. Daarna in La Ronda, DE feeststraat van Quito een drankje gedaan en karaoke!
De dag erna heb ik met Rebe een tour gedaan door het oude centrum van Quito, echt een gafe stad! Na een chill-dag zijn we met zn allen uitgeweest in een club, waar natuurlijk de Spaanse hits om je oren vlogen, en geen liedje kan worden afgespeeld zonder de reggeaton beat! Daarna ben ik van Raque naar haar neef Roberto verhuisd, aangezien de familie naar het strand ging voor Oud en Nieuw. Bij Roberto was het vooral feesten haha, eerst een avond met de mannen bier drinken en op de 31e moesten de mannen verkleed als weduwes de straat op om geld te vragen voor het nieuwe jaar (zie fotos)! Daarna werd het oud en nieuw thuis gevierd met natuurlijk de hele familie, die ik onderhand al aardig begon te kennen! En ja als je het verschil tussen rum en whiskey niet meer proeft, dan kan je stellen dat het een leuke nacht was!
Op 1 januari was alles dicht en heb ik dus ook niet veel gedaan, alleen met de zus en vrienden van Roberto een plaats gezocht waar we konden eten, maar dat duurde wel even!
Op 2 januari ben ik naar Otavalo gegaan om de markt te bezoeken, waar ze alles zelf maken, hangmatten, truien, armbanden etc. Het was een heerlijke dag en ik had dan eindelijk de kerstcadeautjes voor de familie van Raque kunnen kopen. s avonds nam ik na nog een burger met Mauro en Roberto (burgers en empanadas waren daar mijn dagelijkse eten met die gasten) afscheid en de nachtbus naar Lago Agrio. Helaas was mijn ticket voor de bus ook aan iemand anders verkocht en zat ik dus voorin de bus op een klapstoeltje bij de chaufeur die veel te harde reggeaton aan had staan, lees geen slaap voor suus.

LAGO AGRIO
Om 6 uur s ochtends kwam ik dan in de hitte aan in de jungle, waar ik om half 10 werd opgehaald. Dus voor 5 dollar nog even snel een hotel in om 3 uur te slapen en een snelle douche.
Na de lunch gingen we met de jungle groep de boot in om 2 uur de jungle in te varen naar onze Lodge in Cuyabena, waar we 5 dagen verbleven. De tarantulla´s sliepen letterlijk boven onze hoofden, maar dat was niet het enige wat ik heb gezien in de jungle! Canaconda, Boa constrictor, krokodillen (zelf een wilde krokodil vastgehouden), slangen, giftige kikkers (1 kleine kikker kan 50 mensen doden), roze dolfijnen, luiaard, aapjes, enorme spinnen en insecten en pyranhas. Het was een geweldige tijd met een super leuke groep! Vooral door het moeras, waar je helemaal in weg kan zakken, was overleven en onwijs lachen met de groep. Jon kwam op het idee dat rennen de beste optie was en dat ging aardig goed, dus ging Suus ook een stukje rennen, maar haar hele laars verdween daarbij in de modder en op de blote voet moest ik weer terug om de laars op te sporen haha!
We hebben ook een volk ontmoet dat nog in de jungle leeft, al is het niet wat je verwacht, ze dragen gewonen kleren, hebben normale scholen (geen hutten) en verlichting. De Shaman heeft ons wat bijgebracht over hoe hij te werk gaat en hoe je een shaman kan worden.

Na de jungle begon mijn lange lange reis naar Colombia

Daarover snel meer!

Dikke kus vanuit 30graden en de zon :P

  • 17 Januari 2012 - 22:19

    Broer:

    Ha zus,

    weer een mooi verhaal hoor, al had je het meeste al via Skype verteld :)

    Ik stuur binnenkort moeders naar je toe, dan mag jij 6 weken voor dr zorgen haha!
    Ook zal ik dr een hoop tips meegeven over Nieuw-Zeeland :)

    XX

  • 18 Januari 2012 - 08:19

    Debby:

    Leuk om je verhalen weer te lezen Suus! Wat een hoop aparte dieren heb je gezien joh, cool!
    En dat landschap op foto nummer 12, wowieeee!

    Veel plezier in Colombia!
    Kus, Deb

  • 18 Januari 2012 - 09:36

    Mama:

    Dag lieverd,

    Wat een mooie beesten daar en wat een lef van jou om ze vast te houden,dat gaan we heel anders aanpakken in Nieuw Zeeland!!!!!!!!!!!
    weer genoten van je verhalen en tot gauw, Liefs en kus

  • 18 Januari 2012 - 11:02

    Fulco:

    waauw Suzanne, ik vond je al stoer maar dit verslag doet daar nog scheppen boven op! Geweldig verhaal weer en de foto's zijn prachtig. Ondertussen doe je ook nog zo'n moeilijke cursus om whisky en rum uit elkaar te houden, knap hoor. Ik vind het weer erg leuk om te lezen. heel veel plezier bij je verdere avonturen. Liefs Fulco

  • 18 Januari 2012 - 11:28

    Hillie:

    Hee Suusje!

    Wat een heerlijke verhalen heb je weer! Super om het te lezen, kan ik hier ook een beetje mee genieten :)

    Liefs!! xx

  • 18 Januari 2012 - 12:07

    Pap:

    Is het zo moeilijk om op het zuidelijk halfrond je evenwicht te bewaren? Zie foto's. Wees voorzichtig in Colombia. Ik zie je graag weer gezond terug in Nederland.Geweldig om je verhalen te lezen en je stralend op de foto's te zien. Liefs XXX

  • 18 Januari 2012 - 13:51

    Sabine:

    Suus! Wat een geweldig verhaal weer, met super belevenissen! Geniet er nog lekker van! En blijf schrijven, leuk om up to date te blijven :) Xx

  • 21 Januari 2012 - 19:44

    Merel Van Galapagos :

    Hola! Super om je foto's te zien van de galapagos en de jungle! ik ben net een dag terug uit Lago Agrio (pff, wat een busreis) ook veel enge beesten gezien, jak die spinnen in ons slaapkot waren zeker eng, maar wel fascinerend! ik heb geen kroko vastgehouden en die plek waar je vast hebt gezeten met je laars was inderdaad spooky! veel plezier in Colombia! xx Mereltje van Galapagos Eilanden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Lago Agrio

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 53650

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: