Eerste werkdagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na de veiligheidstraining op vrijdag werd ik om 12 uur afgezet voor het hotel, maar daar vertelden ze me om 14:00 uur terug te komen. Toen ik daar netjes in mn outfit weer klaar stond, werd het 16:45. Dan zou er een meeting zijn waar ik dan bij kon zijn. Ik heb dus de hele middag in mn outfit gehangen, maar ik kon wel meteen even mn blog updaten! Toen ik daar om 16:45 stond was het een kort verhaal over wat vanavond de ‘special’ was en daarna ging iedereen zijn eigen kant op. Ik was nog nooit in het hotel geweest dus wist mn god niet waar ik heen moest. Uiteindelijk kwam ik dan bij de host-stand aan waar twee wat oudere vrouwen stonden. Deze hebben me die avond een beetje wegwijs gemaakt, want de manager heeft me niets verteld over wat te doen en hoelaat en wanneer. Uiteindelijk had ik het hosten wel door, het is eigenlijk best simpel maar leuk werk. Toen ik vroeg naar de pauzes werd ik een beetje raar aangekeken. Daar doen ze hier dus niet aan. Het is 5 of meer uren werk en geen kwartiertje pauze, top! Ik had niet gegeten, omdat ik dacht dat het alleen een meeting zou zijn en rond 10 uur viel ik dan ook zo ongeveer van mn stokie, want het was ook nog eens super warm. Gelukkig mocht ik naar huis en had ik de volgende avond pas weer dienst.

Ik heb geslapen als een blok en toen ik wakker werd kon ik in de EDR (Employee Dining Room) de lunch meepikken. Daarna ben ik lekker buiten in het zonnetje mijn trainingsmateriaal gaan doorlezen (niet dat ik er veel wijzer van ben geworden, maar goed) en om 4:45 pm stond ik weer klaar om te werken. Nu had ik wel van tevoren gegeten en voelde ik me super goed haha. Mijn werk houdt eigenlijk in dat we de mensen in de ‘dining room’ naar hun plaats brengen en dat is soms een heel geknutsel met reserveringen aantal mensen. Daarnaast moeten we de telefoon opnemen en reserveringen in het systeem opnemen. Ik doe nu alleen nog het wegbrengen van mensen en het plaatsen in de eetzaal. Die avond werkte ik met Courtney echt een heel lief meisje en Carly, die is wat chagrijniger. ’s Avonds na het werk (22:30) ben ik meteen gaan slapen want de volgende dag had ik de Breakfast en Lunch shift. Aangezien de Breakfast shift om 6:15 start moest ik zeer vroeg op om me in mn outfit te hijsen me op te maken, mijn haar te doen (mag niet los) en te ontbijten!
De breakfast shift is rustiger dan met dinner en de tijd ging best snel. Tussen het ontbijt en de lunch had ik een half uur tijd om zelf even wat te eten en om 11:15 stond ik weer klaar voor de lunch. De lunch is helemaal rustig en er komen zo af en toe wat mensen langs haha, dat is echt een saaie dienst eigenlijk, omdat je niets te doen hebt. Twee meiden die daar bediendes zijn, hadden me meegevraagd om te gaan varen op het meer die middag. Dus om 3 uur hadden we afgesproken. Buiten was het een drukte van jewelste, wat bleek het geval te zijn: er zat een grizzly beer op het veldje naast onze kamers te grazen!! Ik heb m op de foto gezet en nog even staan kijken voordat we gingen. Nog een ander meisje was met ons mee gekomen en bij de jachthaven zouden we Ben en Henry’s moeder (dat is een van de managers) ontmoeten. Nog een heel gedoe want dat andere meisje wou bier drinken, maar ze is nog geen 21 en ze wou daardoor niet mee, omdat de manager er was. Uiteindelijk kwam ze toch mee en zaten we rond 4 uur in de boot. Na een lekker stuk hard varen, legden ze de boot stil om wat vis te vangen. Ik heb lekker zitten chillen, want ik geef niet zoveel om vissen. Ze hadden er bijna 1 gevangen, maar hij was zo groot dat de lijn brak toen ze m binnen wilden halen.
Terug op het vaste land zijn de twee meiden en ik in het restaurant gaan eten waar we werken. Was echt grappig om door je collega’s bediend te worden en luxe te eten! Echt leuke meiden en we hebben veel lol gehad. Daarna ben ik weer optijd naar bed gegaan want vandaag had ik weer de ochtend en lunch shift.

De ochtend was erg druk en de middag weer dodelijk saai haha. Ik ga zo nog even wat lezen buiten en eten in de EDR. Geen idee wat ik vanavond ga doen, maar dat merken jullie wel!

Kus

  • 30 Juni 2009 - 07:02

    Annemarie:

    Ha lieve Suzanne,

    Wat heb je weer een beeldend verslag gemaakt. Dank je wel. Net of je hier bij mij met een kopje thee alles ff hebt verteld. Je bent goed begonnen, dacht ik. Door het vele wachten en hangen en nalatigheid van managers niet uit het veld laten slaan. Goed hoor! Grizzley tussendoor.. Zo maak je nog eens wat mee.
    Ik heb vandaag ook weer mijn representatieve outfit aan. Een middagprogramma leiden met zelf drie presentaties... Met een loodzware tas en op hakken naar De Bilt. Niet echt mijn hobby. Maar vanavond is het weer voorbij.
    Dan ga ik weer op het balkon zitten chillen en van de zwoele lange zomeravond genieten.

    Dikke zoen,

    Annemarie


  • 30 Juni 2009 - 07:18

    Ome W:

    al die tekst over lekker eten en laat ik nou al 6 weken aan de lijn zijn lol, zet m op meid leuk dit allemaal met knorrende maag te lezen !p/s dat over de vis hielp me wel over t dooie punt heen hahahaha

  • 30 Juni 2009 - 08:14

    Fulco:

    Hoi Suzanne, wat is het leuk om jouw ervaringen mee te maken. Zo voelt het echt. Je schrijft direct, informatief en leuk! Enige jaloezie krijg ik wel als het gaat over grote vissen en een Grizzly. Duidelijk minder als het over werken gaat, maar dat ken je van me...
    Annemarie heeft een intensieve congresdag die ze zelf heeft georganiseerd. Ze geeft ook presentaties. Ze zal vanavond weer opgelucht thuiskomen, denk ik.
    Heel veel plezier en succes met alles.
    Liefs

  • 30 Juni 2009 - 10:34

    P.A.Fritz:

    Hallo Suzanne !

    Mogelijk schrijf ik dit nu voor de tweede keer,
    omdat de eerste mislukte !
    Wat een leuke reisbeschrijving van zó ver weg !Mijn compliment !

    Opa Piet

  • 30 Juni 2009 - 22:01

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Alweer een mooie dag, het is hier volop zomer.
    Vanmorgen met oma naar het ziekenhuis geweest voor een blaas onderzoek, ze had dikke benen en met de bloed uitslagen vond de dokter het nodig om een echo te maken van de blaas. Volgende week komt de uitslag.
    De "nieuwe"auto kon vandaag niet afgeleverd worden, was te druk in de garage en was dus niet klaar.
    Diana is vanmiddag op de koffie geweest en ik moest je de groeten doen, ze vond je erg stoer!
    Ook nog even van het zonnetje genoten en gaan sporten, was met gratis sauna!!! Wat was het daar heet binnen.
    Wat een aparte levensstijl hebben die amerikanen toch. Soms heel punctueel andere keer weer: straks kan ook nog.
    Let wel goed op dat je goed eet en voldoende rust.
    Hoe is de temperatuur daar?
    Leuk dat je meteen al aansluiting hebt met collega's. Hoop dat het werk je bevalt en je een fijne tijd daar hebt.
    We missen je wel hoor!!!!!!!
    Vin heeft vanavond getennist op BQ en heeft zijn partij gewonnen. Nu donderdag de volgende ronde.

    Dag lieverd, tot morgen, liefs mama.

  • 01 Juli 2009 - 17:28

    Mama:

    Lieve Suzanne,

    Vandaag een zomerse dag van boven de 30 graden hier in Nederland!
    Ik vind het heerlijk maar hoor veel mensen klagen om me heen dat ze het te warm vinden. Vanmorgen is ome Wim langs geweest, heb boodschappen gedaan en wat in huis gerommeld. Ga vanavond weer de nacht in voor de rest van de week. Zal wel lekker warm zijn daar. Misschien wel koffie op het balkon vannacht, vorige week ook gedaan,was lekker joh!!!!!
    Vanmiddag de "nieuwe"auto gehaald. Wat is die mooi en voor mij erg luxe. Veel nieuwe snufjes en knopjes. .Ga dat op mijn gemak wel een keer uitproberen. Hij is zwart van kleur en heeft grijs/zwarte bekleding.Hij rijdt heerlijk. Hoop dat je lekker geslapen hebt na je eerste werkdag. Valt het werk je mee of moet je nog erg wennen?
    Hoop snel weer wat van jou te lezen.

    Liefs van mama met een kus.


  • 01 Juli 2009 - 19:39

    Marcel:

    Heey suus!

    Leuk om ook eens overzee's te lezen (van da bellen met die amerikanen wordt ik moe!) Het is inderdaad een ander slag volk. Zeker als je het vergelijkt met Brabanders (zoals ik het gewent ben) hahaha! Wel weer leuk om te horen dat je je daar vermaakt en bovenal ook wat leert (hoop ik althans). Als je elke dag zo goed beschrijft als deze, kom je straks thuis en weet iedereen al wat je gedaan hebt en wat je gegeten hebt... (niet om het een of ander, maar je doet het prima. Het is net wat annemarie ook zegt, 'het is net alsof je op de koffie komt en verslag doet van je reis'. En dat maakt het geheel compleet).

    Moeilijk is alleen nogsteeds de tijd (en het verschil met NL), je schrijft in je tekst steeds een tijd (PM, AM en soms zonder iets erachter). Ik zou eigenlijk moeten weten wat PM en AM zijn, maar ik moet je teleurstellen, dat weet ik dus niet. Ik lees het wel in je volgende avontuur...

    X Marcel

  • 02 Juli 2009 - 21:40

    Annemarie:

    AM = Annemarie en ook Ante Meridium
    PM = Poste Meridium. Dat doen ze omdat ze niet doortellen na de 12 uur. Dan beginnen ze weer overnieuw. Door die gewoonte, ook op wekkers, ben ik wel eens veeeel te laat op een vergadering gekomen, want mijn wekker stond op 7 uur, dacht ik, maar wel pm. ;)
    Maar dat je maar een keer fout.

    (Reactie op Marcel)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yellowstone

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2009

Eindelijk weer een bericht

05 Juli 2009

Leuk weekend

02 Juli 2009

Begin te wennen hier

30 Juni 2009

Eerste werkdagen

27 Juni 2009

Trainginsdag
Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 53647

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: