PERU!! - Reisverslag uit Máncora, Peru van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu PERU!! - Reisverslag uit Máncora, Peru van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

PERU!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 December 2011 | Peru, Máncora

Hallo fanclub :P

Leuke sinterklaas gehad??
Ik loop al een tijd achter met de blog en heb zoveel meegemaakt, dus ga er even voor zitten, dit wordt een lang verhaal!

De laatste dagen in Bolivia:
LA PAZ
Mijn enige dag in La Paz heb ik de stad verkend met Michel een Nederlandse jongen die later een goede vriend bleek te zijn van Marco en Niels (SCM Master)!

COPACABANA
Aangekomen in het schattige dorpje aan het beroemde Lake Titicaca, bleek de enige pinautomaat mij geen geld te willen geven (geen Maestro) en met wel geteld 7 euro op zak moest ik die wijs besteden. Dit betekende mijn busticket naar Peru (3e), een hostel (2e) en een bootticket naar Isla del Sol (2e). Met mijn laatste crackers, zelfgemaakte popcorn en beetje water moest ik dus 2 dagen overleven! Dat ging opzich prima en het was heel tof om op het meer te varen.

PUNO
Na weer een lekke band met de bus, kwam ik in Puno (peru) aan, waar ik de eerste de beste pinautomaat aanviel. En jawel geen geld op mijn rekening, top! Dit betekende geen taxi, geen eten, geen drinken AAH.. Gelukkig wilde een vrouw haar hostel promoten en kon ik met haar in de taxi naar haar hostel. Daar op internet geld naar mezelf overgemaakt en de volgende dag probeerde ik te pinnen, maar het was nog niet bijgeschreven.. Toen stressde ik m wel helemaal, want had ondertussen een hongerbuik en dorst als een kameel! Gelukkig na een half uur de hele familie te stalken, had mn broer geld naar me overgemaakt en kon ik de supermarkt aanvallen!
Voor de rest is Puno geen zin in mijn blog waard :)

AREQUIPA
Het eerste wat ik daar deed was naar een schoolfeest gaan met een groep uit het hostel. We hebben ons kapot gelachen en goed vermaakt met de gekke Peruviaanse tieners!
Met een kater de volgende dag overleefd die werd afgesloten met een goed feestje in het hostel! Om 3 uur s nachts werden we opgehaald voor een 3daagse hike door de Colca-canyon, en dat was het moment waarop we spijt hadden van onze beslissing om te feesten tot die tijd.. maar goed na het ontbijt voelden we ons al beter en na geen condors te hebben gezien op de condor-hotspot begonnen we de dan de echte trek naar beneden de canyon in. We hadden een onwijze leuke groep en op de weg naar beneden zagen we dan eindelijk de condors!!
We hadden een late lunch in het dorpje beneden in de canyon, waar we ook sliepen. Op dag 2 gingen we in de canyon naar de Oasis, een plek met genoeg water voor groen, in het midden van de woestijnachtige canyon. Daar was ook een zwembad en hebben we lekker kunnen rusten. Na een kampvuur op onze laatste avond, begonnen we om 5 uur sochtends, zonder ontbijt de klim naar de top. Dit was 2 a 3 uur afzien! Maar boven wachte het onbtijt op ons en hotsprings!!
Terug in Arequipa besloten 2 Duitsers en ik meteen maar door te gaan naar Cusco!

CUSCO
De eerste dag meteen maar besloten de volgende dag op een trek naar Machu Picchu te gaan en met de Duitse heren de dag doorgebracht met natuurlijk bier drinken.
Om 7 uur de volgende ochtend werd ik opgehaald door de gids en begon onze trek naar Machu Picchu. De eerste dag was het mountainbiken, maar dan alleen bergaf, dus een makkie. In de middag was het raften door de jungle, echt super gaaf!
De tweede dag begon de hike door de jungle, lees zweten!!, we liepen een uur de originele Inca-trail, al was dat wel doodeng, want het was minder dan een meter breed op een klif, met trappen van ongelijke stenen!
Na een goede lunch en siesta in hangmatten vervolgende we onze weg langs de rivier naar de hotsprings waar we weer konden relaxen. s Avonds weer gezellig alle lokale dranken uitgeprobeerd! De derde dag was een redelijk makkelijke hike door het regenwoud naar Aguas Caliente, het laatste dorp voor Machu Picchu. Daar aangekomen heeft onze groep zichzelf beloond met een biertje en na het avondeten vroeg slapen, want de volgende dag vertrokken we om 4 uur. De laatste dag na het belachelijk vroeg opstaan begon de laatste klim naar Machu Picchu! Dit was 2 uur lang bikkelen, zweten en puffen op de stijle trappen naar boven, maar om 6 uur stonden we dan eindelijk in de verloren stad! Het was echt geweldig om daar eindelijk aan te komen na alle verhalen over de Inca´s de dagen ervoor. We kregen een tour van 2 uur en daarna hadden we vrije tijd. Ik had ook een ticket om Wayna Picchu te beklimmen (de berg achter Machu Picchu op elke kaart en foto). Met mijn laatste beetje energie kwam ik ook daar boven aan met een geweldig uitzicht! Wat een ervaring!
Terug in Cusco nam ik anderhalve dag om bij te komen van de trek!

HUACACHINA
Deze oase in het midden van de woestijn, heeft heerlijke hostels met zwembad. Overdag lekker aan het zwembad gelegen en bij zonsondergang ge-sandboard van de duinen! Dit was super gaaf, maar het rijden in de buggy was nog beter, net een achtbaan!!! Elke keer denk je dat je over de kop gaat, maar dan kom je toch weer goed terecht!
s avonds gegeten en gefeest met Marije (NL), Christoph en Natalie (Duits).
De volgende dag wilden de Duitsers en ik de bus nemen naar Lima, maar bleek dat er blokkades waren bij Canete en dat de bus niet verder ging dan Chincha. Dus namen we de bus naar Chincha en de taxi naar de blokkades, om er vervolgens langs te lopen en de bus te nemen naar Lima. Helaas ging dit iets anders dan gepland. De taxi ging op een gegeven moment niet verder en dus liepen wij en de oudere vrouw in de taxi richting de blokkades. Een truck die steeds betaalde om erlangs te komen wilde ons wel meenemen, dus wij al lachend achterin die truck. Maar op een gegeven moment kwam ook de truck er niet meer langs en gingen we weer lopen. Er was 1 auto die van de blokkade onze kant op kwam en die man begon tegen ons te schreeuwen in het Spaans, waar ik natuurlijk weinig van begreep maar de Duitsers wel. Op een gegeven moment schreeuwde ze tegen mij: Spring in de auto!! Dus ik kijk achterom, komt de hele bende met stokken en stenen op ons afgerend om ons in elkaar te slaan!!! Binnen 2 seconden, zaten we met zn 5en, 4 rugtassen en 3 backpacks in de auto! We ontkwamen net aan de groep, dankzij onze held in de enige auto!
Hij probeerde ons naar een veilige plek te brengen, maar dan moesten wij verstoppen onder een deken op de achterbank omdat ze touristen aanvallen.. Na 2 uur lang geschreeuw, stokken op de auto en vrezen voor ons leven waren we dan in een plaatsje waar we veilig in een hostel konden slapen.
De volgende dag zouden de stakingen over zijn, maar bleek het alleen maar meer uit de hand te lopen met het leger er nu ook bij betrokken. We moesten nog steeds in Lima zien te komen en met weer verstoppen in een andere auto, en met behulp van de politie kwamen we dan eindelijk langs de laatste blokkades, met dronken, agressieve mensen en konden we weer rustig ademen!
Ik en ook de andere 2 waren nog nooit zo bang geweest voor ons leven!!


LIMA
Ook Marije was veilig in Lima aangekomen na een lange busrit en samen met haar heb ik een fietstour gedaan door het rijke gedeelte van Lima! Super leuk. En natuurlijk werd er flink gefeest na zo`n intense reis naar Lima!
Toen Marije, Nathalie en Christoph allemaal naar huis waren gevlogen ben ik met een andere groep naar het strand van Lima geweest!

HUARAZ
Na een lange reis heb ik eerst een dagje geacclimatiseerd in de Andes. De tweede dag ging ik met het nichtje van de eigenares van het hostel de hike doen naar Lake 69 midden in de Andes. Het was een mooie tocht, maar ik kreeg wel last van de hoogte. Drinken en lopen kan niet tegelijk op deze hoogte haha, zo raar, maar je valt echt bijna flauw als je dat doet!

TRUJILLO
In Trujillo moest ik een dag wachten op mn busverbinding naar Mancora, en die dag heb ik doorgebracht op de Plaza. Elke stad heeft een main-plaza met bankjes.. Daar ben ik 4 keer overtuigd tot een nieuw geloof en heb ik voor de rest genoten van de zon en mn boek.

MANCORRA
Mancorra is een feest/strand/relax dorpje aan de zee. Alleen maar touristen en een groot zwembad bij het hostel! Daar hebben de Nederlanders (Mariette, Danja en Paul), en de Zweed Per, een aantal dagen genoten van de zon, het zwembad en de wodka slushies!
Op de laatste avond gingen we naar een full-moon party in een ander hostel waar iemand natuurlijk tegen mn voet aanliep, waardoor mijn teennagel rechtop stond.. bebloed en wel werd ik ons eigen hostel verbonden door Mariet.
De volgende dag alsnog van het zwembad genoten en s avonds de bus genomen naar Equador!

Het Equador verhaal volgt snel!

pfoe een heel verhaal, waarschijnlijk vergeet ik de helft te vertellen, maar ik heb ook zoveel gezien en meegemaakt!!
Ik wens jullie een hele fijne kerst en een geweldig nieuwjaar!

Feliz Navidad vanuit de zon!

Kus







  • 21 December 2011 - 21:48

    Ome Willem, Liesbeth:

    hoi Suus, wat een boeiende verhalen weer hier ! , we gaan snel de foto's bekijken grtz van ons

  • 21 December 2011 - 22:10

    Mama:

    Ha lieverd, ik had de nare verhalen al van jouw reis gehoord, gelukkig komen er nu ook leuke en gezellige stukjes, dat maakt het voor ons wat leuker!!!!!!!!!
    Hier geen witte kerst, het regent af en toe.
    Ik ben al aan het aftellen: nog 36 nachten slapen/werken en dan kom ik naar je toe naar de andere kant van de wereld.
    Veel plezier weer verder op jouw prachtige reis, geniet van alles wat je ziet en doet. Liefs en kus

  • 21 December 2011 - 23:11

    Frank Rebel:

    Klinkt goed! Veel zelfde plekken dus veel herkenbaar :)

  • 22 December 2011 - 09:14

    Fulco:

    Hoi Suzanne, wat een verhaal! In het begin was ik weer een beetje jaloers, maar daarna... Wat een enge toestand heb jij meegemaakt met de tocht naar Lima en de blokkades! En wat ben ik blij dat je het zo kunt navertellen. Verder weer indrukwekkend hoeveel je ziet en meemaakt. Wens je heel goede kerstdagen en een heel gelukkig 2012.
    liefs, Fulco

  • 22 December 2011 - 12:12

    Charlotte:

    Weer een hoop bizarre ervaringen op gedaan zo te lezen! Gelukkig de stakende, woendende mensen kunnen ontvluchten. Nog veel plezier!! Hier zit een heel blij mens want mn scriptie is (op een paar kleine wijzigingen) goed gekeurd dus met de kerst vakantie en daarna alles afronden en dan is t klaar!! :D
    Fijne feestdagen! X

  • 22 December 2011 - 12:45

    Debby:

    Heyyyy Suus, jeetje wat een heftig verhaal met die blokkades! Daar ga je natuurlijk nooit vanuit voordat je aan de reis begint. Gelukkig kun je het navertellen!

    Geniet van de feestdagen daar en sterkte met je teen!
    Kus, Deb

  • 23 December 2011 - 15:01

    Pap:

    Hoi Lief, fijn dat je jouw avonturen zo uitgebreid beschrijft. Je maakt nu dingen mee die je van te voren niet had bedacht. Equador en Galapagos moeten fantastisch zijn, dus heb je weer iets om naar uit te kijken. Ik ga straks kerstvakantie vieren (het is nu vrijdagmiddag 4 uur en doe de schooldeur straks achter me dicht voor twee weken)! Ik mis je. XXX

  • 25 December 2011 - 00:17

    Mama:

    Fijne kerstdagen lieve schat! Xxx

  • 27 December 2011 - 04:58

    Merel:

    JEZUS SUUS! Ik had op fb wel iets gezien maar je post niet helemaal begrepen. Nu begrijp ik het zeker. Wat angstig man!! Ik wil ook over een paar jaar naar Zuid Amerika, lees dit net aan mn moeder voor en die kijkt niet blij;) Gelukkig ben je nog helemaal heel en weer lekker van je reizende leven aan het genieten:) Tof dat je in Copacabana gewwwest ben, ken ik idd alleen van de musical.. Snel weer updaten he!! :) Nou. Hopelijk heb je fjine kerstdagen gehad en alvast een spetterend/ bijzonder 2012 toegewenst. Gaat denk ik helemaal goedkomen:) LiefsssXX

  • 30 December 2011 - 12:57

    Mama:

    Wat een prachtige foto's!!!!!!!!!!!! Ze komen helemaal niet overeen met de vreselijke dingen die jij hebt beschreven. Behalve dan die stenen op de weg van de blokkade. Er straalt rust, natuur en cultuur vanaf. Gelukkig heb je alles weer goed doorstaan en meegemaakt. Op naar de jaarwisseling! Jij in Otavallo en ik hier in Maassluis. xxx

  • 02 Januari 2012 - 09:27

    Debby:

    Wat een prachtige foto's weer Suus!

  • 08 Januari 2012 - 20:42

    Mama:

    Dag Lieverd,

    Je hebt nu alle enge, spannende en rare dingen gedaan die een normaal mens al niet meemaakt op een wereldreis. Ben blij dat wij gewoon gezellige, rustige en lieve dingen gaan doen en zien in Nieuw-Zeeland.
    Ik ben al aan het aftellen: nog maar 19 dagen/nachtjes slapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 Januari 2012 - 01:22

    Mama:

    Na skypen vannacht toch mijn bikini ingepakt in de koffer en nog 13 nachtjes slapen. Spannend allemaal. Xxx

  • 15 Januari 2012 - 20:44

    Oma:

    ik vond je verhalen hardstikke leuk en het heel fijn om je weer gezien te hebben op skype.
    het was een fijne middag bij Jolanda en voorzichtig verder met je reizen en vooral genieten.
    kusje oma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 53652

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: