De backpack weer ingepakt - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu De backpack weer ingepakt - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne Weeda - WaarBenJij.nu

De backpack weer ingepakt

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 November 2012 | Australië, Melbourne

Lieve Dutchies!

Het is na 6 maanden weer eens tijd voor een update vanuit Down Under!
Ik heb een super tijd gehad hier en jawel vanavond ga ik voor het eerst sinds 9 maanden weer met de backpack op de bus in!!

In het afgelopen half jaar ben ik voornamelijk bezig geweest met het opvoeden van de kleine Jacob aka 'my little man'. Toen ik aankwam in Melbourne kon hij nog niet praten, had hij een speen, kon hij niet alleen de trap op en af en de luiers zaten regelmatig vol! Nu laat ik een kleine jongen achter die met een Nederlands accent praat, alleen de trap op en af rent, overal op de step naar toe gaat, netjes alleen naar de wc gaat en er is geen speen meer te vinden in het huis!

Daarnaast ben ik in de avonden en weekenden amper thuis geweest! Ik paste af en toe op 2 jongens van een andere familie, maar meestal werd er gefeest!
De meest memorabele momenten waren:
- een gala van een Footy club
- de finale van de AFL
- vele verjaardagen
- de avond markten
- de Thank God Its Friday drinks met de meiden
- de Melbourne horse races
- een weekend in Adelaide met de host-familie
- de concerten van six60, Maroon 5 en Coldplay!
- de marathon (well done Hayden and Jack)



Ik ben naast de Grampions en het weekend in Adelaide nog een aantal keer Melbourne uit geweest. Met Sabine (vriendin van de Master SCM) en Carla hebben we de Great Ocean Road gedaan. Afgelopen weekend ben ik met Trish en Caryn naar Wilsons Prom geweest. Een national park met de mooiste stranden en leuke hikes!
Ook ben ik een aantal keer naar de Mornington Peninsula geweest met de mooie stranden van Melbourne!

Afgelopen week was het dan toch echt tijd voor mijn afscheid! Bijna iedereen die ik hier heb leren kennen was er en het was een te gekke avond uit!

Melbourne is en zal altijd een speciale plek voor mij blijven.

Such great memories, thanks...


  • 26 November 2012 - 02:52

    Mama:

    Hoi Lieverd, Ja je oppastijd zit er weer op. Nu weer de grote wereld in.We hebben genoten van de mooie foto's en verhalen die jij maakte. Wat had jij het getroffen met je oppasgezin! Wat een lieverds allemaal.
    Maar ook weer fijn om verder te gaan reizen en nog meer van de wereld te gaan zien. Wij kijken al uit naar jouw volgende verslag! Het was heerlijk zo af en toe te skypen en met je te schrijven, hoop dat je daar onderweg ook weer de tijd voor krijgt.Geniet maar van het weer daar, fijn dat het zomer gaat worden daar! Hier is het echt herfst, regen, wind en kou. We hopen weer snel wat van je avonturen te lezen en horen via skype. Heel veel plezier met je reis verder en pas goed op jezelf. Kusjes van mama en Thijs.

  • 26 November 2012 - 02:52

    Mama:

    Hoi Lieverd, Ja je oppastijd zit er weer op. Nu weer de grote wereld in.We hebben genoten van de mooie foto's en verhalen die jij maakte. Wat had jij het getroffen met je oppasgezin! Wat een lieverds allemaal.
    Maar ook weer fijn om verder te gaan reizen en nog meer van de wereld te gaan zien. Wij kijken al uit naar jouw volgende verslag! Het was heerlijk zo af en toe te skypen en met je te schrijven, hoop dat je daar onderweg ook weer de tijd voor krijgt.Geniet maar van het weer daar, fijn dat het zomer gaat worden daar! Hier is het echt herfst, regen, wind en kou. We hopen weer snel wat van je avonturen te lezen en horen via skype. Heel veel plezier met je reis verder en pas goed op jezelf. Kusjes van mama en Thijs.

  • 26 November 2012 - 09:25

    Annemarie :

    Hai Suzanne,

    Leuk iets van je te horen. Heel toevallig (bestaat dat?) had ik me gisteren nog afgevraagd hoe het met je zou zijn. En ook ik kwam een foto van je tegen in mijn la, van jouw vakantie in Marokko. Wel erg leuk zo'n opvoedproject van zo'n knulletje. Ik zal op je foto's kijken of er een van hem bij zit.

    Ik ben benieuwd wat je plannen zijn. Ga je na Australie/Nieuw Zeeland, ook nog nar Azie?

    Geniet van het voortzetten van je reis en take care!

    Zoen van Annemarie


  • 26 November 2012 - 21:38

    Patricia:

    Supertijd dus .....je geniet er lekker van en leert zo ook nog ff een kleine onze taal .....goed bezig.
    Op naar je volgende uitdaging ......veel fun wijffie

    xxx

  • 27 November 2012 - 14:36

    Fulco:

    Hoi Suzanne, bedankt voor je update! Het is fijn te weten hoe het met je gaat. En altijd weer erg leuk zulke mooi foto's van je (en met je) te zien. Geweldig voor zo'n familie om een opvoeder te hebben zoals jij.
    Ik wens je weer heel veel plezier met reizen. Als je ooit een leerstoel krijgt in een van je serieuze vakken kan je er volgens mij de leerstoel 'feesten in het buitenland' aan toevoegen :-) Liefs, Fulco

  • 30 November 2012 - 15:47

    Oma:

    Lieve Suzanne, leuk je bericht weer gezien te hebben en dat je zo geniet. Jammer dat je weer niet op mijn verjaardag kan komen! Geniet nog van het verdere reizen en hoop weer snel wat van je te horen. Liefs oma. x

  • 30 November 2012 - 22:46

    Sint:

    Hallo Suus,

    Leuk om weer eens wat van je te horen! Hier alles ok.
    Kom weer behouden terug. Veel plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Suzanne

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 1334
Totaal aantal bezoekers 53627

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 21 September 2013

Worldtrip 2011/2012/2013

20 Juni 2009 - 04 September 2009

Yellowstone

Landen bezocht: